Det kan være forvirrende, når man taler om at få udbetalt en sum penge fra den ene eller anden forsikring. Hvordan ved forsikringen, at man skal have udbetalt penge? Hvordan skal du bære dig ad med at informere forsikringen om de rette informationer? Vi vil fortælle dig meget mere om dette i denne artikel.
Husk altid kvitteringer
De fleste sundhedsforsikringer giver dig tilskud til diverse ting. Det kan eksempelvis være behandlinger hos en fysioterapeut, en psykolog eller noget lignende. Langt de fleste sundhedsforsikringer giver dig også økonomisk tilskud til medicin.
Dog handler det helt og aldeles om, hvilken police man har valgt hos forsikringen. Nogle sundhedsforsikringer dækker andre ting end en anden sundhedsforsikring. Derfor er det altid en god idé at læse ordentlig efter, når man tegner en forsikring.
En Sundhedsforsikring har brug for kvitteringer for de køb, som du har lavet. Ellers kan de ikke udbetale dig dine tilskud! Nogle gange er det ikke nok med en kvittering – de vil også have en kontoudskrift af de pågældende beløb. Dog kommer det igen helt an på hvilken sundhedsforsikring, du har tegnet.
Online forum: Opgiv den rette information
Hvordan modtager sundhedsforsikringen de pågældende kvitteringer, tænker du måske. Forsikringerne har et online forum, hvor du kan logge ind. Her kan du gå til din private profil, hvor du kan uploade kvitteringer, kontoudskrifter og lignende. Langt de fleste online forum som disse er meget brugervenlige, så de er nemme for alle at finde ud af.
Det er selvfølgelig vigtigt, at du uploader og opgiver den rette information! En forsikring tolererer sjældent, hvis de opdager nogle former for snyd.
Nemkonto eller anden konto?
Når du har fundet de rette dokumenter – i form af kvitteringer og kontoudskrifter – og du har uploadet disse på forsikringens online forum, kan du forvente at få pengene på enten din nemkonto eller en anden konto. Nogle forsikringer vil bede dig give dem en konto, hvor pengene skal indsættes. Andre forsikringer benytter sig blot af din nemkonto.
Hvis du er i tvivl om, hvilken konto din forsikring bruger, kan du altid ringe ind til forsikringens kundeservice. De er vant til spørgsmål som disse, så de kan hurtigt give dig svar! Generelt set gør langt de fleste forsikringsselskaber meget ud af deres kundeservice. Mange folk er nemlig i tvivl om, hvordan de skal bærer sig ad med deres forsikringer. Derfor er de altid klar hos kundeservice til at hjælpe dig!